Maak kennis met Marcus Thomson

Marcus Thompson begon zijn truckloopbaan toen hij vijf jaar oud was. Met de hulp van zijn zus schreef hij een brief aan de Kerstman en stopte die vervolgens in de buik van een kolenkachel. Hij rende naar buiten en zag hoe de rook uit de schoorsteen wervelde. Zijn zuster glimlachte en zei: "De Kerstman weet wel wat we hebben opgeschreven."
Marcus Thomson

Marcus Thomson

"Dat was mijn eerste ervaring met sociale media", zegt Marcus. Hij voegt eraan toe: "Als mijn zus mijn ouders niet had verteld wat er in mijn brief aan de Kerstman stond, dan had ik waarschijnlijk net een paar sokken gekregen."

Ook nu hij volwassen is, heeft hij nog steeds een passie voor trucks. Hij begon als heftruckchauffeur bij de Volvo Trucks-fabriek in New River Valley Assembly (Dublin, VS) en begon daarna al snel bij de assemblage van trucks.

"Toen begon ik me bezig te houden met onze activiteiten op het gebied van Total Quality Management (TQM). Ik had allerlei ideeën en vond net als een aantal industriële medewerkers dat het schortte aan communicatie. Vrijwilligerswerk voor verschillende groepen volgde. Toen vroeg onze fabrieksmanager of ik een tijdelijke baan wilde als communicatiefacilitator. Door het werk voor onze trainingsmanager kreeg ik kansen waarvan ik nooit had kunnen dromen."

Al snel oefende hij de kunst van het vertellen en werd de behoefte aan bedrijfsresultaten onderdeel van de dagelijkse dialoog. Enkele jaren later vroeg een andere fabrieksmanager of Marcus de focus op immateriële waarden op een positieve manier kon vergroten om daarmee de tastbare bedrijfsresultaten te beïnvloeden. 

Als Inspiration/Communication manager bij NRV is het zijn taak om de waarden, voortdurende verbetering en bedrijfsstrategie van onze Group te verankeren in het succes op de lange termijn voor klanten, medewerkers en het bedrijf.

Marcus zegt: "Het is leuk om ons team van 2400 medewerkers op de hoogte te houden, te inspireren en bij het werk te betrekken. Maar het is ook een uitdaging en soms lijkt het bijna magisch als "Know, Feel and Do" aanslaat bij teamleden. We werken er allemaal aan om onze klanten succesvol te maken, en dat is spannend!"

In de afgelopen 20 jaar heeft hij meer dan 6.000 nieuwsbrieven geschreven, getuigenissen van klanten gefilmd, gastheer gespeeld voor duizenden klanten en ervoor gezorgd dat de maatschappij Volvo Trucks erkent als de leider in transportoplossingen.

Wat die truck betreft die hij bij de Kerstman bestelde, zijn vier kleinkinderen spelen nu met de rode speelgoedwagen en Marcus is nog steeds dol op trucks.

Naam: Marcus Thompson
Opleiding: Deeltijdopleidingen in bedrijfskunde en aanverwante gebieden en "Voortdurende persoonlijke ontwikkeling"
Positie: Communications Manager
Organisatie: Volvo Group Global Truck Operation
Plaats: Dublin, VS

Vacatures

Samen zetten we de wereld in beweging

Kom bij ons werken

Stel u voor dat u deel uitmaakt van de scherpste en meest creatieve breinen in de transport- en infrastructuursector, dat u baanbrekende technologieën en duurzame transportoplossingen ontwikkelt die de toekomst van de maatschappij zullen veranderen

Vind de job van uw dromen