Maak kennis met Gunnel Eriksson

Hoe denken de klanten erover? Het is de taak van Gunnel Eriksson deze vraag te beantwoorden.
Gunnel Eriksson

Gunnel Eriksson

In de functie van Manager Market en Customer Intelligence bij Volvo Trucks werkt ze met drie verschillende soorten enquêtes om de behoeften en wensen van truckklanten te begrijpen.

"We analyseren de manier waarop klanten onze merken ervaren, hoe tevreden ze zijn met de dealers en werkplaatsen, en daarboven hanteren we een inkoopbarometer om de toekomstige vraag te beoordelen", legt ze uit.

Veel mensen zijn geïnteresseerd in de resultaten die Gunnel Eriksson verkrijgt.

De onderzoeken met afbeeldingen geven de percepties van klanten van de merken in de Volvo Group aan in vergelijking met die van diens concurrenten. De inkoopbarometer vormt de basis van de productieplanning, terwijl de klanttevredenheidsonderzoeken, zoals het grote Retail Excellence (REX), worden gebruikt in het werken aan de kwaliteit bij dealers en werkplaatsen.

"Het is niet alleen een kwestie van onderzoeken. Het omvat ook het opsporen van fouten en het corrigeren ervan", legt Gunnel Eriksson uit.

Dus wat is het allerbelangrijkst voor klanten? Het antwoord kan verschillen in de loop der tijd en tussen markten, maar drie gebieden vallen op, volgens Gunnel Eriksson.

"Ontvangst, uptime (beschikbaarheid) en kwaliteit krijgen de hoogste ranking. Alle drie deze gebieden zijn afhankelijk van de vaardigheden en betrokkenheid van individuele medewerkers."

Naam: Gunnel Eriksson
Opleiding: University of Gothenburg, Bachelor of Science in Business Administration and Economics, met een major in Marketing
Functie: Manager Market en Customer Intelligence
Organisatie: Volvo Trucks
Plaats: Göteborg, Zweden