Volvo Ocean Race - een platform voor klantenrelaties

Een van de langste en zwaarste professionele sportevenementen ter wereld, de Volvo Ocean Race 2017-2018, gaat binnenkort van start. Voor de Volvo Group is het meer dan alleen een bootrace. De race vormt een unieke kans om relaties uit te bouwen met klanten en het sterke engagement van de Group om te werken aan schonere oceanen in de kijker te zetten.
Volvo Ocean Race - een platform voor klantenrelaties

Het startschot voor de 13e editie van de Volvo Ocean Race wordt gegeven op 22 oktober. Op dat moment vertrekken 7 identieke raceboten in de Spaanse gaststad Alicante. De race volgt de langste route ooit, waarbij de boten 12 havens aandoen op 6 continenten, op weg naar de eindbestemming en de eindrace in de Nederlandse hoofdstad Den Haag in juni 2018. De raceboten doorkruisen vier oceanen en wanneer ze over de finish zeilen, zullen ze 45.000 zeemijlen afgelegd hebben in één van de zwaarste wedstrijden ter wereld. 

Vandaag wordt het ‘racedorp’ in Alicante geopend en worden er tal van activiteiten georganiseerd voor de gaststad, gevolgd door de race om de wereld. In elke gaststad opent de Volvo Group een paviljoen waar het publiek en klanten meer te weten kunnen komen over de producten van de Group en de recentste ontwikkelingen op het vlak van nieuwe, innovatieve technologie.  

“De Volvo Ocean Race krijgt massaal veel mediabelangstelling wereldwijd. Miljoenen fans volgen het avontuur, waarbij teams tegen elkaar strijden onder extreme omstandigheden. De gaststeden bieden ons unieke kansen om zakelijke relaties uit te bouwen met onze klanten, resellers en verkooppartners. Voor ons vormt de race een platform om ons merk meer bekendheid te geven, de omvang van ons uitgebreid productaanbod te tonen en de rol van de Volvo Group in de hedendaagse maatschappij te demonstreren”, verduidelijkt Henry Sténson, EVP Group Communication and Sustainability Affairs. 

Tijdens de race vinden ook een aantal seminaries over duurzaamheid plaats. Het is de bedoeling de bevolking meer bewust te maken van het belangrijke probleem van vervuiling van de oceanen, in het bijzonder de enorme hoeveelheden plastic die de wereldzeeën vervuilen.

“Duurzaamheid is aanwezig in elk aspect van de race. We willen ons sterke engagement naar een duurzamere maatschappij demonstreren. De Volvo Ocean Race is een fantastisch communicatieplatform om meer aandacht te creëren voor de vervuiling van de oceanen, wat vandaag één van de grootste uitdagingen is wat duurzaamheid betreft”, besluit Sténson. 

Over de Volvo Ocean Race 

Het merk Volvo wordt gedeeld door Volvo Cars en de Volvo Group, wat betekent dat ze beiden eigenaar zijn van de Volvo Ocean Race. De Volvo Ocean Race is de belangrijkste offshore race voor zeilers. Doordat de race halt houdt in een aantal gaststeden, kunnen vele bezoekers de race van dichtbij ervaren. De race werd voor het eerst gehouden in 1973 als de Whitbread Round the World Race. 

 In 2017-18 ligt de nadruk opnieuw op de Zuidelijke Oceaan en zijn er ook een aantal nieuwe spelregels. Zo worden gemengde teams van mannelijke en vrouwelijke zeilers aangemoedigd en is er meer strategische innovatie op het traject van de race. 

Lees meer over de race hier 

2017-10-11

Journalisten die meer informatie wensen, kunnen contact opnemen met: Henry Sténson, Media Relations Volvo Group, tel.: +46 31-3237229 of +46 765 537229

 Ga voor meer verhalen van de Volvo Group naar www.volvogroup.com/press.

De Volvo Group is één van 's werelds leidende fabrikanten van trucks, bussen, bouwmachines en industriële en scheepsmotoren. De Volvo Group biedt bovendien complete oplossingen voor financiering en dienstverlening. De Volvo Group stelt ongeveer 95.000 werknemers te werk, heeft productievestigingen in 18 landen en verkoopt zijn producten in meer dan 190 markten. In 2016 bedroeg de verkoop van de Volvo Group 31,9 miljard euro. De Volvo Group is een naamloze vennootschap met hoofdkantoor in het Zweedse Göteborg. Aandelen van Volvo zijn genoteerd op Nasdaq Stockholm. Ga voor meer informatie naar www.volvogroup.com.