Strategie van Volvo

De missie van de Volvo Group is het “Bijdragen aan de welvaart door onze transportoplossingen“. De producten en diensten van de Groep worden continu uitgebreid ter ondersteuning van duurzame samenlevingen en het welzijn en de veiligheid van mensen. Uitgaande van deze missie streeft de Volvo Group ernaar om de visie te realiseren en om de meest aantrekkelijke en succesvolle leverancier van transportoplossingen ter wereld te zijn.

Het is de ambitie van de Volvo Group om toonaangevende klanttevredenheid te realiseren voor al onze merken in elk segment en om de meest gewaardeerde werkgever in de bedrijfstak te zijn met een eersteklas winstgevendheid. De waarden van de Group, succes van de klant, vertrouwen, passie, verandering en prestaties, vormen de hoeksteen van de bedrijfscultuur van de Volvo Group.

De Gedragscode van de Volvo Group bepaalt duidelijk de verwachtingen voor de manier waarop we onze activiteiten uitvoeren, niet alleen op een paar plaatsen, maar overal waar we actief zijn. De Gedragscode van de Volvo Group beschrijft waar we voor staan en wat Volvo van haar werknemers verwacht. Zeven strategische prioriteiten bepalen de richting voor de Volvo Group.

Ze beschrijven de grondbeginselen van de strategie van de Volvo Group: klantgerichtheid, decentralisatie, betrokkenheid en verantwoordelijkheid voor winst en verlies bij de merkorganisaties, voortdurende verbeteringen, het belang om de sterke punten van de Volvo Group te benutten om synergieën en winstgevendheid te vergroten en het voortouw te nemen in belangrijke technologieën.

Uitgaande van de strategische prioriteiten van de Volvo Group bepaalt elk bedrijfsgebied zijn eigen plan van aanpak. De langetermijnplannen voor de bedrijven en producten vormen ook cruciale onderdelen van de strategische richting van de Volvo Group.

Strategie van Volvo