De Gedragscode en andere beleidsregels

 

De Gedragscode en andere beleidsregels

Onze Gedragscode

Onze Gedragscode beschrijft het beleid van Volvo Group voor het juiste zakelijk gedrag en de betrokkenheid van Volvo Group bij medewerkers, zakenpartners en andere belanghebbenden. Het geldt voor alle directieleden en alle medewerkers van de Volvo Group. De Gedragscode geeft de beginselen en de minimale norm aan die de Volvo Group hanteert voor zakendoen op een juiste, verantwoordelijke en transparante wijze.

De inhoud ervan is gebaseerd op internationale handvesten, zoals de United Nations (UN) Global Compact en de OECD-richtlijnen voor multinationale bedrijven. In 2001 was de Volvo Group een van de eerste ondertekenaars van de UN Global Compact. Door ondertekening van dit beleidsinitiatief verplicht de Volvo Group zich tot het integreren van de tien principes voor mensenrechten, werk, milieu en anticorruptie in de bedrijfsstrategieën en activiteiten van de Volvo Group.

Speel ons Gedragsspel

Spel voor onze

Gedragsspel

Speel hier het gedragsspel

Andere beleidsregels

Kwaliteitsbeleid

Kwaliteit is een bedrijfskernwaarde en een uitdrukking van onze doelstelling om betrouwbare producten en services te bieden.

Veiligheidsbeleid

Volvo Group richt zich erop om klanten te voorzien van producten die voldoen aan de hoogste veiligheidseisen.

Milieubeleid

De Volvo Group wil de nummer één worden in de zorg voor het milieu onder 's werelds topfabrikanten van producten, apparatuur en systemen voor de transportsector.

Gezondheids- en veiligheidsbeleid

Gezondheid, veiligheid en welzijn van onze medewerkers zijn prioriteit.

Verantwoorde inkoop - milieuvereisten

Milieuvereisten aan onze leveranciers. Key Elements Procedure 5 (KEP5)

Verantwoorde inkoop - CSR-vereisten

Corporate Social Responsibility voor onze leveranciers. Key Elements Procedure 6 (KEP6)