De Volvo Group wil de welvaart verhogen met oplossingen op het gebied van vervoer en infrastructuur, zoals trucks, bussen en bouwmachines, met vermogensoplossingen voor maritieme en industriële toepassingen, en met financiering en services die de beschikbaarheid en productiviteit voor onze klanten vergroten. We streven ernaar de toekomst vorm te geven met duurzame oplossingen voor vervoer en infrastructuur. Ons hoofdkantoor is gevestigd in het Zweedse Göteborg, en onze aandelen staan genoteerd aan de Nasdaq in Stockholm, Zweden.
Aantal werknemers van Volvo Group.
Landen waarin we produceren.
Markten waarop we onze producten verkopen.
Nettoverkoop in 2021.
Jaar waarin de Volvo Group werd opgericht.
Verschillende merken in onze merkenportfolio.
Dankzij concurrerende productprogramma's, sterke dealers met uitgebreide servicenetwerken en een steeds completer productaanbod, heeft de Volvo Group wereldwijd leidende posities veroverd. Deze positie biedt schaalvoordelen bij productontwikkeling, productie, inkoop en financiële dienstverlening.
De merkenportfolio van de Volvo Group bestaat uit Volvo, Volvo Penta, Rokbak, Renault Trucks, Prevost, Nova Bus, Mack en Arquus. We hebben ook samenwerkingsverbanden en joint ventures met de merken SDLG, Milence, Eicher, Dongfeng en cellcentric. Door de producten en services onder verschillende merken aan te bieden richten we ons op verschillende klant- en marktsegmenten in zowel bestaande als groeimarkten.
De producten van de Volvo Group worden ontwikkeld om bij te dragen aan efficiënte oplossingen op het gebied van transport en infrastructuur en om te zorgen voor een maximale uptime voor onze klanten. We stimuleren de ontwikkeling van elektrische voertuigen en machines, evenals geautomatiseerde oplossingen ten behoeve van klanten, de samenleving en het milieu. De verkoop van voertuigen en machines zorgt voor een populatie van producten waarvoor reserveonderdelen en diensten nodig zijn.
Naast voertuigen en machines omvat ons productaanbod verschillende soorten services zoals financieringen, verzekeringen, verhuur, reserveonderdelen, reparaties, preventief onderhoud, serviceovereenkomsten en hulpdiensten. De omvang en de flexibiliteit van het productaanbod betekent dat de oplossingen op maat kunnen worden gemaakt voor elke klant met maximale uptime en productiviteit. De servicebusiness draagt bij aan het in evenwicht brengen van de fluctuaties in de verkoop van nieuwe producten en het verbeteren van de winstgevendheid gedurende de conjunctuurcyclus. De groei van de servicebusiness is een prioriteit.